-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stor og muskuløs
Brabus G-Wagen? Ta en titt på Jetour T-3
Jetour er et av de kinesiske bilmerkene du av åpenbare årsaker ikke har hørt om. Før nå. Alle som syns G Wagen fra Brabus er mektig bør følge med herfra.
Vi behøver ikke si mer enn at Jetour er et av disse kinesiske side-merkene. I dette tilfelle sorterer det under Chery, som egentlig slett ikke er ubetydelig.
Men Jetour representerer tross alt ikke mer enn 15 prosent av totalt Chery-salg, og kom som nummer tre fra bunnen på Chinese Automobile Quality Networks liste i 2022 (et slags kinesisk J.D. Power).
Egentlig gode grunner til å glemme navnet fullstendig, men akkurat nå kan vi imidlertid ikke dy oss for å hente merket frem fra Skyggenes Dal.
Selv om denne modellen kanskje ikke kommer til å gjøre så mye av seg på salgstoppen, kommer den til å dukke opp i tabeller etter hvert, tabeller av den typen der man samler rare biler og trekker frem det merkverdigste – eller råeste.
Debut i Shanghai
T-3 heter denne, og debuterte på Shanghai-utstillingen i april.
Det er deres andre off-roader, og faktisk også andre elbil.
Det vil si, helt elbil er den ikke, den kan nemlig også leveres med en rekkeviddeforlenger slik at denne villmarkens sønn kan klare 1400 km med fult batteri og full tank. Forbrenningsmotoren drar en generator som lader rett inn i batteriene – så det er alltid eldrift vi snakker om her.
Helt bil er den sånn sett heller ikke. Dette er foreløpig et konsept. Produksjons-off-roaderen heter T-1 og er adskillig mer beskjeden.
T-3 har et separat karosseri på en solid ramme som også skal ligge under en kommende pickup.
Ruver i terrenget
5,3 meter lang kommer til å syns i terrenget, 2 meter bred og 1,9 meter høy er også med på å gjøre inntrykk på småfuglene der ute i villmarken.
Også når vi snakker drivlinje er vi inne i Hummer-pluss landskap. En motor i hvert hjul, hver på 250 kW. Med andre ord: totalt 1.300 hk og 400 Nm ganger fire!
Med separat ramme behøver man ikke bekymre seg om stivheten, derfor er bakdørene hengslet i bakkant, og uten B-stolpe er det lett å hoppe inn når man flykter fra det rasende nesehornet.
Baksetene er forresten også separate – det hele er med andre ord en fireseter.
T-1 heter også Traveler i Kina, og skal leveres ut fra Q3. Denne er vel litt fjernere fra produksjon, og uansett – selv om Jetour solgte 52.000 biler i Q1 i år (nesten ingen New Energy, men allikevel opp nesten 100 %) regner jeg med at fremover vil vi få se et større volum fra minibil-merket til Chery, QQ, enn fra Jetour.